ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

مدیریت کیفیت فراگـیر
مدیریت ارتبـاط با شـهروندان
کیفیت خدمات الکترونیک
مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی
مدیریت کیفیت در سازمانها
مدل مناسب کیفیت خدمات
ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور
مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی
پایان نامه کیفیت خدمات
پایان نامه در مورد کیفیت خدمات
پایان نامه کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی

رفتن به سایت اصلی

این پایان نامه در مورد کیفیت خدمات می باشد و در آن به ارائه مدلی مناسب جهت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (ناجا) می پردازیم.در این پایان نامه در مورد ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی به تفصیل صحبت می شود .مدیریت کیفیت خدمات در راهنمایی و رانندگی بررسی می شود و مدلی مناسب برای آن ارائه می شود.

 

 

امروزه در بخش خدمات عمومی، توجه به کیفیت محصولات و خدمات به-عنوان یک مطالبه عمومی از حاکمیت تلقی می گردد. سازمان های عمومی تلاش زیادی برای استقرار مدیریت کیفیت فراگیر  TQM جهت بهبود و ارتقاء کیفیت خدمات به شهروندان دارند. پلیس نیز یک سازمان حاکمیتی عمومی است که مأموریت  اصلی آن در بخش پلیس راهنمایی و رانندگی، اجرای قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و امور توزین و حفظ حریم راه های کشور است.

 

 

در افق چشم‌انداز سند 1404 پلیس ایران باید؛ پلیسی برتر، الگوساز و الهام‌ بخش در منطقه باشد. در راستای چشم انداز، پلیس راهنمایی و رانندگی در سنوات اخیر در ارائه خدمات به شهروندان از بُعد سخت افزاری، نرم افزاری، تلاش زیادی نموده و موفقیت هایی نیز داشته است. ولی خدمات ارائه شده از بُعد کیفیت در چه سطحی و بر چه معیاری استوار است جای بررسی دارد، زیرا هنوز مشکلات زیادی در بخش ارائه خدمات و بُعد کیفیت خدمات وجود دارد. مسئله اساسی آن است که اصولا ًابعاد کیفیت خدمات کدامند؟ ابعاد و مؤلفه های کیفیت خدمات راهور کدامند؟ چه مدلی برای مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران مناسب است؟ 

 

 

      روش پژوهش حاضر ماهیتاً پیمایشی- اکتشافی (غیرآزمایشی) و از لحاظ هدف کاربردی می باشد. این پژوهش با هدف ارائه مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهور انجام شد. برای گردآوری اطلاعات از پرسش نامه استفاده گردید. در این تحقیق به ترتیب ابعاد مدل کیفیت خدمات راهور، با الهام از مدل های سنجش کیفیت خدمات Servqual، EFQM، E-SQ، ZRM، و. به  شیوه تحلیل کیفی با نظر خبرگان مشخص شد. در گام بعدی؛ با استفاده از تحلیل کمی، ابعاد مدل حاصله را با روش تحلیل عاملی تأییدی آزمون گردید. ابعاد و مؤلفه که ضریب بار عاملی آن بزرگ تر از 5/0 بود تأیید شد و جز مدل کیفیت خدمات راهور قرار گرفت.

 

      جامعه آماری شامل کارکنان راهنمایی و رانندگی ستاد ناجا و تهران بزرگ می باشند. حجم نمونه برابر فرمول کوکران 200نفر به شیوه تصادفی انتخاب گردیدند. یافته های تحقیق نشان می دهد که مدل مناسب کیفیت خدمات راهور دارای 13بعُد شامل: ظاهر فیزیکی، کیفیت خدمات الکترونیک، مشروعیت و مقبولیت، حفظ ارزش‌های اسلامی، سازگاری فرهنگی، قابل اعتماد بودن، اطمینان دادن، کیفیت رفتاری، پاسخ گویی به شهروندان، پاسخ گویی قانونی، موقعیت، الزامات عملکردی، فن آوری اثربخش، و 65 مؤلفه می باشد.

 

 

 

واژگان کلیدی
کیفیت (Quality)، کیفیت خدمات (Service Quality)، پلیس راهنمایی و رانندگی (Traffic police)، مدیریت کیفیت فراگـیر (Total quality management)، مدیریت ارتبـاط با شـهروندان1 کیفیت خدمات الکترونیک (Electronic service Quality)، پاسخ گویی (Response).

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
فصل اول: طرح و کلیات تحقیق .    1
1-1  مقدمه .    2
2-1  بیان مسأله .    3
3-1  اهمیت و ضرورت تحقیق .    4
4-1  پرسش های تحقیق     5
5-1  معرفی مدل مفهومی تحقیق .    6
6-1  تعاریف نظری و عملیاتی     7

فصل دوم: مبانی نظری پژوهش و مروری بر تحقیقات پیشین     13
1-2  مبانی نظری تحقیق     14
    1-1-2  تاریخچه مدیریت کیفیت در سازمان ها      14
    2-1-2  تئوری مدیریت کیفیت جامع و تحولات آن .    19
    3-1-2  مدل های مدیریت کیفیت در کل .    28
    4-1-2  تفاوت مدیریت کیفیت در خدمات و تولید .      43
    5-1-2  نمونه ای از مدل های مدیریت کیفیت در خدمات     49
           1-5-1-2  مقیاس SYSTRA-SQ       52
           2-5-1-2  مدل کیفیت خدمات پاراسورامن     53
           3-5-1-2  مدل لهتینن و لهتینن .    57
           4-5-1-2  مدل گاروین     58
           5-5-1-2  مدل گرونروز     58
           6-5-1-2  مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی مور     59
           7-5-1-2  مدل های ZRM  .    60
           8-5-1-2  مدل های پاسخ گویی در خدمات .    75
           9-5-1-2  مدل کیفیت خدمات الکترونیک E- SQ .    84
          10-5-1-2  مدل کیفیت پشتیبانی خدمات الکترونیکی E-Recs-Qual .    88
    6-1-2  مدل کیفیت در پلیس     88
    7-1-2  معیارهای انجمن بین المللی رؤسای پلیس   IACP.    90
    8-1-2  کیفیت در پلیس ایران     91
2-2  پژوهش های انجام شده .    103
    1-2-2  پژوهش های انجام شده داخلی در حوزه مدیریت کیفیت خدمات .    103
    2-2-2  تحقیقات خارجی انجام شده .    108
3-2  دلایل استفاده از TQM در مدل کیفیت راهور .    118
    1-3-2  دلایل استفاده از مدل EFQM  در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    2-3-2  دلایل استفاده از مدل Servqul در مدل مفهومی کیفیت راهور .    119
    3-3-2  دلایل استفاده از مدل E- SQ در مدل مفهومی کیفیت راهور     120
    4-3-2  جمع بندی دلایل استفاده از مدل مفهومی تحقیق .

 

فصل سوم: روش  اجرای تحقیق      130
1-3  روش اجراي پژوهش     131
2-3  پرسش های تحقیق .    137
3-3  هدف های تحقیق     138
4-3  نقشه راه تحقیق     138
5-3  جامعه آماری و نمونه آماری .    139
6-3  روش  تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات .    139
    1-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کیفی     140
    2-6-3  شیوة تجزیه و تحلیل کمی .    140
7-3  روش  گردآوری داده ها و ابزارهاي اندازه گيري پ‍ژوهش .    141
8-3  روش تحلیل آماری داده های پرسش نامه  .    142
9-3  ابزار اندازه گیری متغیرها و روایی و پایایی آنها  .    151
10-3  اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری      153
11-3 معرفی ساختار و تشکیلات جامعه مورد تحقیق (پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا)     158

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری یافته های تحقیق      161
مقدمه .    162
1-4  توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان     162
    1-1-4  توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
    2-1-4  توزیع سنی جامعه نمونه     163
    3-1-4  توصیف درجه و رتبه پاسخ گویان .    164
    4-1-4  توصیف سطح تحصیلات پاسخ گویان نمونه جامعه آماری     166
    5-1-4  سابقه  خدمت پاسخ گویان     166
2-4  توصیف آماری داده ها     167
3-4  آزمون نرمال بودن مانده ها     178
4-4  پاسخ به پرسش های تحقیق     179
5-4  پرسش فرعی یکم: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدام اند؟ .    180
6-4  پرسش فرعی دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟     181
7-4  سؤال اصلی: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟     185
8-4  بررسی دیاگرام‌های تحقیق و نتایج تحلیل مسیر .    188
9-4  مدل نهایی      188
10-4  یافته های حاصل از مصاحبه با مدیران ارشد راهور .    191

 

فصل پنجم: نتیجه گیری       204
مقدمه      205
1-5  نتایج حاصل از توصیف جمعیت شناسی پاسخ گویان  .    205
2-5  نتایج سؤالات تحقیق        206
    1-2-5  سؤال اول: ابعاد کیفیت خدمات مناسب راهنمایی و رانندگی کدامند؟     206
   2-2-5 سؤال دوم: مؤلفه ها ابعاد کیفیت خدمات راهور کدامند؟  .      228
   3-2-5 سؤال سوم: مدل مناسب مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی چیست؟ .    233
3-5  یافته ها جانبی .      236
4-5  دانش افزایی سهم علمی پژوهش .          236
5-5  محدودیت های پژوهش .    237
6-5  پیشنهادها     237

فهرست منابع و مآخذ .    241

پیوست ها .    247

 

 

فهرست شکل ها
شکل 1-1: مدل مفهومی تحقیق     6
شکل 1-2: قلمرو مدیریت کیفیت جامع .    21
شکل 2-2: جوایز تعالی در قاره های جهان  .    28
شکل 3-2: چرخه دمینگ     30
شکل 4-2: ساختار مدل EFQM  بر اساس ویرایش 2010     32
شکل 5-2: منطق رادار در EFQM .    33
شکل 6-2: مفاهیم پایه ای مدل EFQM .    33
شکل 7-2: مدل شبکه ضوابط پاداش کیفیت ملی مالکوم بالدریج .    37
شکل 8-2: چارچوب ارتباط بین  ابعاد، دیدگاه و فعالیت های کیفیت .    45
شکل 9-2: کیفیت خدمات درک شده     54
شکل 10-2: مدل شکاف کیفیت خدمات .    56
شکل 11-2: ابعاد کیفیت خدمات     59
شکل 12-2: مدل بهبود کیفیت خدمات سازمانی     60
شکل 13-2: نمودار مدل کانو     62
شکل 14-2: روابط با مشتریان     63
شکل 15-2: مدل طیف مصالحه کیفیت خدمات و موقعیت های پیشنهادشده     65
شکل 16-2: مدل گذر خدماتی تعدیل شده     68
شکل 17-2: چارچوب عملیاتی پردازش مشتری     68
شکل 18-2: مدل رفتاری کیفیت خدمات     69
شکل 19-2: فرآیند رضایت مندی و وفاداری مشتری .    70
شکل 20-2: نیازهای کیفیت مشتریان     72
شکل 21-2: مدل سلسله مراتبی کیفیت خدمات .    75
شكل 22-2: انواع پاسخ گويي با رويكرد پيوستاري .    76
شکل 23-2: مدل اقتضایی پاسخ گویی     81
شکل 24-2: توالی ارزیابی ابعاد کیفیت خدمات الکترونیکی     86
شکل 25-2: ساختار مکنا .    94
شکل 26-2: مدل مدیریت کیفیت و تعالی در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران .    97
شکل 27-2: ابعاد و مؤلفه های مورد نظر در طرح مکنا .    98
شکل 28-2: ضروریات و امکانات مورد نیاز یک کلانتری از منظر مکنا .    99
شکل 29-2: مدل مفهومی تحقیق .    128
شکل 1-3: نقشه راه تحقیق .    138
شکل 2-3: مدل روش تحلیل داده ها .    141
شکل 3-3: نمودار سازمانی پلیس راهور     160
شکل 1-4: جنس پاسخ گویان نمونه آماری     163
شکل 2-4 : توریع سنی نمونه جامعه آماری تحقیق     164
شکل 3-4: ترکیب درجات پاسخ گویان     165
شکل 4-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
شکل 5-4: مدل قبل از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد     188
شکل 6-4: مدل نهایی بعد از اصلاحات در حالت تخمین ضرایب استاندارد .    189
شکل 7-4: مدل نهایی در حالت قدر مطلق معناداری (|T-Value|)     190
شکل 1-5: مدل مدیریت کیفیت خدمات راهنمایی و رانندگی ناجا     235
    
    

    
فهرست جداول
جدول 1-2: خلاصه ای از تعاریف و تئوری های صاحب نظران کیفیت .    18
جدول 2-2: سیرتکاملی کیفیت از نظر انجمن کنترل کیفیت آمریکا .    24
جدول 3-2: ویژگی های مراحل گوناگون تکامل TQM     25
جدول 4-2: ارزش های محوری در مدل های دمینگ بالدریج و اروپایی .    39
جدول 5-2: مفاهیم و ارزش های اصلی در جوایز کشورهای مختلف     41
جدول 6-2: مقایسه عوامل تعیین کننده کیفیت خدمات .    50
جدول 7-2: انواع اشتباهات در خدمت     67
جدول 8-2: گونه های پاسخ گویی در بخش دولتی     78
جدول 9-2: نظام های پاسخ گویی برحسب ارزش ها و انتظارات رفتاری .    78
جدول 10-2: بسط مفهوم پاسخ گویی اجتماعی سازمانی برای سازمان های دولتی .    82
جدول 11-2: مدل های تعالی سازمانی مورد استفاده در پلیس های دنیا .    89
جدول 12-2: تطبیق ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت به تفکیک مدل ها براساس ادبیات تحقیق     121
جدول 13-2: ابعاد و معیارهای مدیریت کیفیت براساس جدول 12-2 .    125
جدول 14-2: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق برای اخذ نظر خبرگان         127
جدول 15-2: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان              129
جدول 1-3: ابعاد کیفیت خدمات برگرفته از ادبیات تحقیق      132
جدول 2-3: مشخصات جامعه شناختی خبرگان جامعه مورد تحقیق     133
جدول 3-3: مقایسه نتایج ابعاد کیفیت خدمات بر اساس نظر خبرگان جامعه مورد تحقیق .    133
جدول 4-3: ابعاد تأیید شده مدل مفهومی نهایی تحقیق بر اساس ادبیات تحقیق توسط خبرگان سازمانی      135
جدول 5-3: رده بندی روش های استخراج عامل ها     144
جدول 6-3: معیارهای اعتبارسنجی مدل‌های اندازه‌گیری     154
جدول 7-3: شاخص‌های روایی، پایایی     155
جدول 8-3: ضرایب همبستگی و شاخص روایی منفک  .    157
جدول 1-4: توزیع جنسی پاسخ گویان .    162
جدول 2-4: توریع سنی نمونه جامعه آماری     163
جدول 3-4: توصیف جمعیت شناسی کارمندان جامعه آماری به تفکیک رتبه و جنسیت     164
جدول 4-4: توصیف جمعیت شناسی نمونه جامعه آماری به تفکیک درجه نظامی و رتبه .    165
جدول 5-4: سطح تحصیلات پاسخ گویان .    166
جدول 6-4 : سابقه خدمت پاسخ گویان نمونه جامعه آماری .    167
جدول 7-4: استنباط آماری داده ها     168
جدول 8-4: آمار توصيفي براي متغيرهاي تحقيق     177
جدول 9-4: نتایج آزمون کلموگروف اسمیرنوف     179
جدول 10-4: ضریب عاملی ابعاد کیفیت خدمات راهور     180
جدول 11-4: نتایج بار تحلیل عاملی مؤلفه های کیفیت خدمات راهور     182
جدول 12-4: بارهای متقاطع     186
جدول 13-4: نتایج آزمون معناداری (t) مدل نهایی     191
    

  • پاورپوینت علل و علایم سرطان کولون و رکتوم و اهمیت تشخیص آن

    پاورپوینت علل و علایم سرطان کولون و رکتوم و اهمیت تشخیص آن رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سرطان کولون و رکتوم جهت رشته پزشکی در قالب 23 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت پارادایم در علم حسابداری

    پاورپوینت پارادایم در علم حسابداری پاورپوینت مفهوم پارادایم در مدیریت پاورپوینت مفهوم پارادایم در روش تحقیق پاورپوینت مفهوم پارادایم در حسابداری پاورپوینت مفهوم پارادایم چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت پارادایم در علم حسابداری جهت رشته حسابداری در قالب 31…

  • پاورپوینت مدیریت و رهبری چیست

    پاورپوینت مدیریت و رهبری چیست رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت مبانی  مدیریت در رسانه جهت رشته مدیریت در قالب 25 اسلاید و با فرمت pptx بصورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       مقدمه مديريت يعني اداره…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان سالم 54 صفحه

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق سازمان سالم 54 صفحه فصل دوم پایان نامه سازمان سالم مبانی نظری سازمان سالم پیشینه تحقیق سازمان سالم پیشینه داخلی سازمان سالم پیشینه خارجی سازمان سالم پیشینه پژوهش سازمان سالم پیشینه نظری سازمان سالم ادبیات…

  • پاورپوینت راجب انواع بتن

    پاورپوینت راجب انواع بتن پاورپوینت در مورد بتن دانلود پاورپوینت راجب انواع بتن پاورپوینت راجب بتن دانلود تحقیق پاورپوینت راجب بتن ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بتن جهت رشته معماری در قالب 21 اسلاید و با فرمت pptx…

  • مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار

    مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار ادبیات و مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار پیشینه تحقیق شاخص های توسعه پایدار دانلود مبانی نظری شاخص های توسعه پایدار فصل دوم پایان نامه…

  • ارزیابی رابطه هوش و خلاقیت بچه های دبیرستانی

    ارزیابی رابطه هوش و خلاقیت بچه های دبیرستانی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان ارزیابی رابطه هوش و خلاقیت بچه های دبیرستانی بررسی همبستگی بین هوش و خلاقیت دانش آموزان دبیرستانی ارزیابی رابطه هوش و خلاقیت دانش آموزان اسلامشهر…

  • دانلود پاورپوینت کتاب شیمی 2 از دکتر معتمدی

    دانلود پاورپوینت کتاب شیمی 2 از دکتر معتمدی پاورپوینت کتاب شیمی 2 از دکتر معتمدی پاورپوینت کتاب شیمی 2 پیام نور پاورپوینت کتاب شیمی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت کتاب شیمی 2 از دکتر معتمدی جهت رشته شیمی در…

  • پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی

    پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و اعرابی پاورپوینت به سوی سازمانهای یادگیرنده پاورپوینت فصل پانزدهم کتاب تئوري و طراحي سازمان (جلد دوم) تألیف ریچارد ال دفت ترجمه پارساییان و…

  • پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA

    پروپوزال ارزیابی عملکرد سازمانها با مدل ترکیبی Neuro-DEA ارزیابی عملکرد شهرکهای صنعتی ارزیابی عملکرد سازمانی چیست ارزیابی عملکرد سازمان چیست ارزیابی عملکرد سازمان شاخص های ارزیابی عملکرد سازمان ها مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی پروپوزال ارزیابی عملکرد پروپوزال ارزیابی…

  • پاورپوینت اشعار مسعود سعد سلمان

    پاورپوینت اشعار مسعود سعد سلمان پاورپوینت تحقیق راجب اشعار مسعود سعد سلمان پاورپوینت انواع اشعار مسعود سعد سلمان دانلود پاورپوینت اشعار مسعود سعدسلمان پاورپوینت اصطلاحات به كار رفته در اشعار مسعود سعد سلمان رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت اشعار…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنظیم هیجان شناختی

    چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تنظیم هیجان شناختی فصل دوم پایان نامه تنظیم هیجان شناختی مبانی نظری تنظیم هیجان شناختی پیشینه تحقیق تنظیم هیجان شناختی پیشینه داخلی تنظیم هیجان شناختی پیشینه خارجی تنظیم هیجان شناختی پیشینه پژوهش تنظیم هیجان شناختی…

  • مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی

    مبانی نظری و پیشینه پژوهش ساختار سازمانی مبانی نظری ساختار سازمانی دانلود مبانی نظری ساختار سازمانی پیشینه تحقیق ساختار سازمانی ادبیات نظری ساختار سازمانی فصل دوم پایان نامه ساختار سازمانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ساختار سازمانی ادبیات و مبانی…

  • پاورپوینت آموزشی مدیریت منابع انسانی

    پاورپوینت آموزشی مدیریت منابع انسانی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزشی مدیریت منابع انسانی جهت رشته مدیریت در قالب 95 اسلاید و با فرمت ppt به صورت کامل و جامع و با قابلیت ویرایش       دور اندیشی فراگیر،…

  • پاورپوینت نظریه های جدید روانشناسی شخصیت

    پاورپوینت نظریه های جدید روانشناسی شخصیت پاورپوینت روانشناسی شخصیت پاورپوینت نظریه های جدید روانشناسی پاورپوینت نظریه های روانشناسی پاورپوینت نظریه های روانشناسی درباره شخصیت پاورپوینت روانشناسی شخصیت ها رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت نظریه های جدید روانشناسی شخصیت جهت…

  • مبانی نظری ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان

    مبانی نظری ارزیابی ارتباط الگوهای فرزند پروری با سلامت روانی و پیشرفت تحصیلی داﻧﺶ آﻣﻮزان مبانی نظری ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ ﭘﻴﺸﺮﻓﺖ ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ مبانی نظری الگوهای فرزند پروری راﺑﻄﻪ ﻣﻜﺘﺐ ﻫﺎی ﻓﺮزﻧﺪ ﭘﺮوری ﺑﺎ ﺳﻼﻣﺖ رواﻧﻲ راﺑﻄﻪ ﻣﻜﺘﺐ…

  • بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم

    بررسی تطبیقی اثرات سطوح مختلف زئولیت و اسید هیومیک در رشد و جذب کادمیم به وسیله گندم جذب کادمیم توسط گندم رشد کادمیم توسط گندم اثر اسید هیومیک و زئولیت بر جذب کادمیم تاثیر سطوح مختلف اسید هیومیک در رشد…

  • پاورپوينت پرورش شترمرغ دامپروری

    پاورپوينت پرورش شترمرغ دامپروری پاورپوینت شترمرغ پاورپوینت پرورش شترمرغ پاورپوینت درباره شترمرغ پاورپوینت در مورد شترمرغ پاورپوینت درباره پرورش شترمرغ دانلود پاورپوینت پرورش شترمرغ پاورپوینت در مورد پرورش شترمرغ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوينت راهنمایی و توصیه های کاربردی…

  • پاورپوینت راهنمای مبحث بیست ویکم - پدافند غیرعامل

    پاورپوینت راهنمای مبحث بیست ویکم - پدافند غیرعامل پاورپوینت مبحث بیست ویکم پاورپوینت مبحث بیست و یکم پدافند غیرعامل پاورپوینت پدافند غیرعامل پاورپوینت مبحث بیست و یکم پدافند غیرعامل پاورپوینت درمورد پدافند غیرعامل رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت راهنمای…

  • دانلود تحقیق اقلام تعهدی و سود آن ها با فرمت ورد

    دانلود تحقیق اقلام تعهدی و سود آن ها با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی اقلام تعهدی و سود آن ها با فرمت docx در قالب 88 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و با…

  • پاورپوینت پاسخ به وررزش استقامتی (سیستم قلبی عروقی)

    پاورپوینت پاسخ به وررزش استقامتی (سیستم قلبی عروقی) پاسخ به وررزش استقامتی سیستم قلبی عروقی پاورپوینت ورزش استقامتی پاورپوزنت قلب در ورزش استقامتی رفتن به سایت اصلی این عضو مخروطی شكل به صورت كیسه ای عضلانی تقریبا در وسط فضای…

  • دانلودكار اموزي ساختمان 31 ص

    دانلودكار اموزي ساختمان 31 ص کلمات کلیدی : دانلودكار اموزي ساختمان 31 ص رفتن به سایت اصلی نام فایل : كار اموزي ساختمان 31 ص فرمت : .DOC تعداد صفحه/اسلاید : 21 حجم : 3 مگابایت واحد گرگان گزارش کارآموزی…

  • پاورپوینت روش های استخراج آنزیمی و شیمیایی فروکتوز

    پاورپوینت روش های استخراج آنزیمی و شیمیایی فروکتوز دانلود پاورپوینت روش های استخراج آنزیمی و شیمیایی فروکتوز دانلود پاورپوینت درمورد روش های استخراج آنزیمی و شیمیایی فروکتوز رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت روش های استخراج آنزیمی و شیمیایی فروکتوز…

  • پاورپوینت سبک مکتب شیکاگو

    پاورپوینت سبک مکتب شیکاگو دانلود پاورپوینت سبک مکتب شیکاگو دانلود پاورپوینت درمورد سبک مکتب شیکاگو رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت سبک مکتب شیکاگو جهت رشته معماری در قالب 22 اسلاید و با فرمت pptx به صورت کامل و جامع…

  • دانلود پاورپوینت موتورهای پله ای

    دانلود پاورپوینت موتورهای پله ای پاورپوینت موتورهای پله ای پاورپوینت انواع موتورهای پله ای پاورپوینت کاربرد موتورهای پله ای پاورپوینت عملکرد موتورهای پله ای رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت موتورهای پله ای جهت رشته برق در قالب 71 اسلاید…

  • مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی

    مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی رفتن به سایت اصلی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی…

  • پاورپوینت کتاب ذخیره و بازیابی اطلاعات از جعفرنژاد قمی

    پاورپوینت کتاب ذخیره و بازیابی اطلاعات از جعفرنژاد قمی پاورپوینت کتاب ذخیره و بازیابی اطلاعات جعفرنژاد قمی پاورپوینت ذخیره و بازیابی اطلاعات چیست پاورپوینت جزوه ذخیره و بازیابی اطلاعات پاورپوینت کتاب ذخیره و بازیابی اطلاعات رانکوهی رفتن به سايت اصلي…

  • سیستم قاب سبک فولادی و مقاسه آن با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی

    سیستم قاب سبک فولادی و مقاسه آن با سیستم های اسکلتی فلزی و بتنی سازه سازه فولادی دانلود مقاله سازه فولادی سبک دانلود مقالات مهندسی عمران دانلود مقاله سیستم قاب سبک فولادی LSF چیست دانلود مقاله LSF دانلود مقاله سیستم…

  • تحقیق کامل در مورد درمان فراشناختی

    تحقیق کامل در مورد درمان فراشناختی تحقیق درباره فراشناخت راهبردهای کنترل فراشناختی مدل درمانی فراشناخت تعریف فراشناخت در روانشناسی رفتن به سايت اصلي هدف از این نوشتار تحقیق کامل در مورد درمان فراشناختی می باشد.     در درمان فراشناختي…

  • پاورپوینت شیوه اجرای نگهداری و تعمیرات در کارخانه کاشی

    پاورپوینت شیوه اجرای نگهداری و تعمیرات در کارخانه کاشی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت بررسی نحوه اجرای نگهداری و تعمیرات در کاخانه کاشی یزد سرام کویر جهت رشته مدیریت در 40 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت کامل و…

  • پاورپوینت آموزه های الهی درس نوزدهم اهمیت تلاش و کوشش

    پاورپوینت آموزه های الهی درس نوزدهم اهمیت تلاش و کوشش پاورپوینت درس نوزدهم اهمیت تلاش و کوشش دانلود پاورپوینت درس نوزدهم اهمیت تلاش و کوشش پاورپوینت درباره درس نوزدهم اهمیت تلاش و کوشش رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت آموزه…

  • پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری

    پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری دانلود پاورپوینت مدیریت ارتباط جهت افزایش در امد پاورپوینت مدیریت ارتباط پاورپوینت مدیریت ارتباط جهت رضایت مشتری پاورپوینت مدیریت ارتباط با مشتری چیست؟ رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت…

  • دانلود پاورپوینت شواهد حسابرسی

    دانلود پاورپوینت شواهد حسابرسی پاورپوینت اهمیت حسابرسی پاورپوینت در مورد فرایند حسابرسی پاورپوینت آزمون حسابرسی پاورپوینت روش های کسب شواهد حسابرسی رفتن به سايت اصلي دانلود پاورپوینت شواهد حسابرسی جهت رشته حسابداری در 44 اسلاید و با فرمت pptx  بصورت…

  • غرور از منظر فیلسسوفان اسلامی و بررسی حکم اخلاقی غرور

    غرور از منظر فیلسسوفان اسلامی و بررسی حکم اخلاقی غرور ماهیت غرور پایان نامه غرور مفاهیم مشابه غرور حکم اخلاقی غرور انواع و اقسام غرور  غرور در قرآن و روایات مصادیق غرور در قرآن و روایات غرور از منظر فیلسسوفان…

  • دانلود تحقیق تعریف رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت ورد

    دانلود تحقیق تعریف رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت ورد رفتن به سايت اصلي هدف از این تحقیق بررسی رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن با فرمت docx در قالب 35 صفحه ورد بصورت کامل و جامع و…